lördag 1 september 2007

Efter två dagar på mässan så måste jag erkänna att jag börjar bli lite sliten. Man går väldigt mycket och jag har möten som avlöser varandra hela tiden så det blir inte tal om att sitta ner och vila särskilt mycket. Idag blev det en varm macka till lunch strax efter klockan tre. Jag fick dock en timme "ledigt" då jag jäktade igenom dom oändliga hallarna med siktet inställt på att hinna med att se vad dom största tillverkarna hade att visa upp. Störst intryck gav Sharps "framtids vision av tv", som man visade upp i form av en skärm. Jag gissar att den var 47" stor, men den var bara ca 3 cm tjock! Ja du läste rätt, tre centimeter. Nu skall det väl kanske tilläggas att det var just en framtidsvision och det var ingen tv i den bemärkelsen att den hade anslutningar, högtalare eller inbyggd nätdel. Ja sånt som en tv bör ha för att vara just en tv. Det var nämligen ett skickligt PR trick (som dom skall ha kred för). Tar du bort allt det jag just nämnde från vilken LCD-tv som helst så blir det bara själva panelen kvar och en LCD panel i dag är just ca tre centimeter tjock. Men vist ser det fräckt ut.
Bilden ovan visar hur tunn skärmen var (ja det är det där svarta sträcket som hänger mellan alla röda metall ramar)

Nedan så ser du skärmen från sidan. Attan vad svårt det var att visa en tunn skärm på bild. (Dubbelklicka för större bild)

Inga kommentarer: