torsdag 4 oktober 2007

En Trend jag verkligen gillar

Trender. Ni vet hur det är, man ser det först i de glattiga magasinen och tänker att det där är coolt men ingenting för mig. Men efter ett tag så märker man att man står i butiken och har köpt jackan av senaste snitt eller soffan i den där mörk lila färgen som för ett halvår sedan var helt ”omöjlig”. Jag anser inte mig själv vara särskilt trendkänslig (min fru har en annan åsikt). Jag är nog bara en av alla som tror att det är ”min” stil. I verkligheten så är jag nog bara en av alla som hänger med i trenden utan att egentligen veta om det. Normalt så tänker jag inte så mycket på det mer än att trender är någonting som kommer och går. Men en trend som jag verkligen hoppas håller i sig är den ”gröna” trend som nu slår igenom på alla områden och får inte minst oss som producent att se till att ”snäppa” upp oss och se till att man har en grön profil. För inte är det väl någon som inte kommer att snegla över på en ”grönare” bil nästa gång det är dags att byta? Jag är rätt säker på att ”gröna” tillverkare inom elektronik också håller på att bli ”trendiga”. Ser man ur det perspektivet så är LG ett av de ”trendigaste” företagen. Den trenden är jag väldigt stolt för.

Läs mer om gröna tillverkare på Greenpeace hemsida (följ länken i rubriken)

Inga kommentarer: