måndag 29 oktober 2007

Är du nörd nog för mig ?

Wikipedia beskriver ”nörd” så här:
Nörd kommer från engelskans slangord nerd och är en stereotypisk, oftast lätt negativ benämning på en person som har ett fixerat intresse eller intresseområde. Nördar intresserar sig ofta för teknik eller naturvetenskap (ex datornörd, biologinörd eller schacknörd) men ordet är flexibelt och exempelvis kan man ersätta audiofil med ljudnörd eller kalla den som gillar Counter-Strike för cs-nörd.

Nu söker LG och jag Sveriges största tv-nördar. Bakgrunden är att vi ständigt utvecklar våra produkter för att dom skall bli bättre men nu vill vi lyfta kommande generations tv apparater tre snäpp vilket är en enorm utmaning. Därför söker vi nu en fokusgrupp som skall bestå av 10 av landets kräsnaste, mest skeptiska TV-nördar. Ni får en unik möjlighet att inte bara snacka om era kunskaper och åsikter utan faktiskt påverka hur framtidens tv skall se ut! Skicka in en kommentar med varför du tror att du skulle passa in samt namn och vart jag kan nå dig, så har du chansen att komma med i fokusgruppen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Kan nog säga att hade jag haft timanställning för den tid jag ägnar åt teknikinformation(tv, data, ljud osv.) så hade jag varit rik(dvs. grattis till dig, är ej bitter ;))
Vill ni ha åsikter på LG så har jag ett antal, dessutom löpande.

"kan någon säga varför vårt vardagsrum ser ut som på julafton året runt? Detta med tanke på all företagsprofilering av olikfärgade diodljus från tv, exthårddisk, adsl-modem, telefon, dator etc. Alt. lösning: Användarvänligt byte av färg på diod?

Mvh
"Tekhow@spray.se"

Anonym sa...

Hej hej!

Detta låter väldigt kul!

Sitter jämt på forum och letar info om teknikprylar när det är dags för inköp.

Det tog ungefär 2 månader sist när jag skulle bestämma mig för vilken LCD-TV jag skulle inhandla, pga allt letande och jämförande på alla forum.

Måste alltid ha det bästa och mest prisvärda. Älskar att jämföra teknik.

LG:s status för mig är inte den högsta. Den ligger precis över alla nya "okända" märken som finns nu förtiden.

Ska köpa ny TV 2008 också :)

MVH Conny

(Conny79@comhem.se)