torsdag 18 oktober 2007

Grattis till dig som tänker köpa en 42” tv i höst !

Då stod vi där, leverantörerna, sida vid sida frenetiskt kalibrerande. Alla såg lugna ut på ytan men lite spännande är det givetvis även för oss. Det kan ju betyda en del med att få utmärkelsen ”bästa tv” och inte fasiken vill man få minst röster (som vi just nu har i förhandstippningen ;-). Jag var förbi idag på förmiddagen när butiken slog upp portarna och nästan direkt så blev det rejält med folk framför apparaterna. Kunde inte undvika att ”snegla” på vilken siffra som skrevs ner och det var rejält spridda skurar på röstandet. Kom på mig själv när jag stod där att, fasiken!, de är ju lika bra allihopa. Inte var där en enda apparat som såg dålig ut! Jag skulle bli fantastiskt nöjd med vilken som i mitt vardagsrum. Det är små, små nyanser som skiljer. Man pratar om att svärtan är så viktig och att LCD är så dålig på detta, men här såg det fantastiskt bra ut. Så grattis till dig som planerar att köpa tv i höst, det har aldrig varit så hög och jämn kvalitet. Nu anges det ju tyvärr inte vad produkterna kostar (kan vara nog så intressant). Det är nog ingen som har ställt dit någon av sina billigaste tv-apparater. Om man nu tycker att X och Y ser ungefär lika bra ut så tror jag nog att priset blir väldigt avgörande. På måndag får vi troligtvis veta både vilka apparater som var med i testet och vem som kammade hem det hela på http://www.prylportalen.se/

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej jocke! jag är i köpartagen och har funderat mycket på en 42" eller 50" plasma tv. hittat två stycken modeller som är intressanta. en pioneer pdp4280xa ( 42" )
men sedan har jag även hittat en av era nya 50" 50pf95, skillnaden som jag ser är att eran 50" är full hd. nu till frågan, ser man verkligen någon skillnad på full hd och vanlig hd ? jag använder min ps3:a som dvd/blueray spelare.

Anonym sa...

Hej Karlsson

Storlek på tvn i kombination med avsåndet du kommer att sitta på blir avgörande för om du kommer att få någonting ut av högre upplösning, men med 50" stor bild så gör det skillnad redan på 2,5-3 meter, här är det verkligen berättigat med 1080p panel, det blir svårare att motivera köpet i storlekar neråt 37". MVH Joakim

Anonym sa...

Tack jocke, tror att jag vet vad jag ska handla nu, en liten fråga till bara, hur ser du på isf kalibrering?

är det värt pengarna, och hur mycket kan man göra själv?

mvh Karlsson