onsdag 3 oktober 2007

Jag hatar kunskap!

Jag hatar verkligen (ibland) kunskap, framför allt orsakar det ett problem med att jag aldrig kommer till skott. Alla ni som går i köpartankar har ni tänkt på hur oskyldigt ”kunskapen” kryper över er. Det börjar med ett behov, jag behöver en ny… man börjar förstrött bläddra i bladen som fyller brevlådan sen börjar man besöka butiker och kollar in design och kvalitet. Man kanske provar lite själv men man vågar inte riktigt, man kollar med vänner och man köper fack tidningar. Omedvetet så växer den starkare och starkare utan att man anar någonting, beslutet blir svårare och svårare. Det blir fler och fler faktorer som man måste överväga och sen en dag när du tror att du har bestämt dig. Du har efter månaders research äntligen bestämt dig. Nu är det dags! Jag står i butiken och skall ”bara” köpa den som jag äntligen har bestämt mig för. Då kommer det: den jävla espresso maskinen har utgått. Va fasiken? Ja ha, när kommer det en ny modell då? Ja ingen som vet. Fan nu skiter det sig fullständigt. Jag är tillbaks på ruta ett. Jag avundas verkligen er som kan köpa tv, det hade jag aldrig fixat.

Inga kommentarer: